Direktlänk till inlägg 21 december 2008

4 Advent

Av Martina - 21 december 2008 19:50
http://www.youtube.com/watch?v=Hv0azq9GF_g

Tjo!

Nu skriver jag ett inlägg igen. Det var ett tag sen, men mycket har hänt. Ta inte illa upp, men vad som hänt behåller jag för mig själv.

Året 2008 lider mot sitt slut. Jag lovade att börja blogga 3-4 gånger i veckan. Det fungerade fram till februari. Sen hände en STOR grej och jag har inte kommit i balans än, trots att det är 10 månader sedan. Det var ungefär då som jag började få en massa "släp" i skolan också. Det är svårt att bestämma sig och faktiskt göra det, när man har en miljon viktiga saker att tänka på.

Och nej, det är INTE smink eller mode. Jag har varit upptagen med att börja hata min kompis ex, som jag listade ut är helt psyco (trots att hon förnekar det).

Och hur går det med kärleken i mitt liv? Som vanligt i mina 17, 9 år: skit. Fortfarande olyckligt kär. Fortfarande orörd. Ja, orörd! Men är du en snäll, öm, varsam, varm kille med blandad humor som är lite dominant... Försök få tag i mig! ;) Utseendet har jag börjat skita i. :p
Mina kompisars kärleksliv har också slutat i katastrof. Evald och Maddie är inte ihop, sedan i juli. Hon gjorde ett snedsteg och då gick det åt helvete.

Slicey är singel, för hon vill tänka igenom saker och ting. Fint, bara hon inte rör Evald. För då slår jag ihjäl henne, medvetet eller ej.

Skaffade mig en bdb också. Fast sen i höstas har jag inte lagt upp riktiga bilder, utan fåniga listor. =/

Sen så har mina kompisar börjat festa. Alltså, med alkohol. Fint, vi är faktiskt 17 år (Ludde 19, så han får enligt lagen), men det töntigaste är när han köper EN burk med cider eller öl till Maddie. Ska man dricka över huvud taget, så ska det vara på en fest! Christ! Och till mina meriter, på den senaste campus-festen vid halloween så drack jag ren vodka. Det var INTE gott.

Min storebror Henrik fick mig att börja titta på animén Avatar: Den sista luftbänaren. Såg slutet på Nikelodeon idag. Om jag inte tänkt på annat, så hade jag gråtit.

Kommer ihåg näst sista avsnittet av Sailor Moon. Gud, vad jag grät när de offrade sig, en efter en!

Skolan har gått i omgångar. Min gympalärare från 9:an har börjat på FUGIK, och är här för att stanna. Iaf som historialärare, för den "riktiga" idrottsläraren Vera födde barn och fick mammaledigt. :)

Så vad har jag uppnåt det här året? Ett splittrat kompisgäng, en frånvarande pappa, släp i skolan... Och något positivt? Livet går vidare. För det här året har varit omtumlande. Olyckligt kär, alkoholpåverkad, smidigare, ätit onyttigt igen och 2 nya datorer. Bland annat. Sen så har jag skrattat så jag gråtit, skämt ut mig med flit, gått in i personer, snubblat över ingenting, tittat på en person i 10 sekunder och sedan suckat lyckligt.

Det här låter som slutet, jag vet. Men det är det inte. Det är början på någonting nytt. Exakt vad vet jag inte, men det ordnar sig. Det gör det alltid.

Och som avslutning så önskar jag god jul och ett gott nytt år, och en god 4:e advent.

Videon tipsade Maddie mig om idag. Enjoy. 

Kate Bush-Wuthering Height  

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 25 januari 2012 21:56

Jag ska recensera filmen Jag saknar dig (2011), som är baserad på boken Jag saknar dig, jag saknar dig! av Peter Pohl och Kinna Gieth. (1992) Boken i sin tur är baserad på en sann historia om när Gieth förlorade sin egen tvillingsyster. Jag har inte ...

Av Martina - 15 januari 2012 14:39

Hejsan!   Det var ett tag sen jag skrev här, men jag kanske ska börja igen. Det händer så mycket just nu. Jag går på Geijerskolan, litteratur- och skrivarprofilen (eller AL som det kallas). Det är väldigt roligt. Jag har mött många nya människo...

Av Martina - 26 oktober 2010 20:38

Hejsan! Den här dagen började tidigt, redan 6.00, det var beckmörkt ute, månen var uppe och stjärnorna lyste klart. Det var för att jag skulle till tandkliniken på Haga, Karlstad, 8.00. Igår kväll var jag alldeles hispig och trodde att jag skulle...

Av Martina - 11 september 2010 22:55

He.. (hostar)jsan (hostar igen) Nu är då min "nolle-vecka" över. Tråkigt nog missade jag den sista delen, som kunde ha blivit den roligaste.    I tisdags vaknade jag och kände hur ont i halsen och huvudet jag hade. Jaha, ingen skola, bara att sta...

Av Martina - 29 augusti 2010 21:52

Hejsan! I veckan har det hänt lite mer än vanligt för mig. I fredags gick jag på stan med Madde. Efter nån timme anslöt sig Sara och under dagen gick jag in i lite olika affärer. I en lampaffär hittade jag en vit plafond med Harry Potter tryck på! ...

Presentation

Omröstning

Tycker du det är roligt i skolan/på jobbet?
 Ja, det är min passion i livet!
 Det funkar väl...
 Nej, jag gör det för att bara överleva
 Jag varken studerar eller jobbar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards